Доброго дня, шановні пані й панове журналісти. Дозвольте завдати вам невеличкого клопіту з читанням цього тексту, я дуже сподіваюсь, що він вас зацікавить.
Я хочу запропонувати вашій редакції нову концепцію роботи з соцмережами. Виходячи зі свого досвіду роботи у бізнесовому Рунеті. І з повним розумінням того, що специфіку роботи вашої конкретної редакції я абсолютно не знаю. Тим цінніша пропозиція, бо погляд абсолютно не фаховий. В сенсі реальної журналістики.
Я звертався з цією пропозицією до газети День, вони її вивчають, але нічого поки що не вирішили. Втім, я вважаю, що нема жодних підстав відмовлятись у цьому тексті від використання прикладу схеми роботи з соцмережами саме цієї газети - вона дуже показова. Існують варіації у підходах до роботи у соцмережах різних ЗМІ, але пропоновану схему поки що не використовує ніхто.
Поточна схема газети "День"
Вона виглядає такою:
- полоса;
- сайт включно з певною кількістю блогів;
- сторінки в соцмережах (Фейсбук);
- Фейсбук-група Соло.
Подивімось на Фейсбук-сторінку: 30 тисяч уподобань (2018 - 44 тис) - це чудовий результат, як видається. Але скільки в день постів, від кого? А скільки лайків на кожному повідомленні? І скільки коментів? А чи потрібні ті коменти взагалі? Але якщо нема коментів, то чим сторінка соцмереж відрізняється від паперової полоси? Тільки носієм інформації. Ні, то, зрозуміло, все в плюс, але чи використаний наявний потенціал соцмережі?
Так само Фейсбук-група Соло. Чотири сотні учасників (2018 - 324; навряд відбулось зменшення, скоріше за все я тоді збільшив трохи). А авторів чи то топікстартерів? Коментаторів? Власного контенту?
Відповідальний за групу журналіст вантажить фотки, посилання, головний редактор допомагає, як є час чи привід. Але це, зрозуміло, інформаційні консерви - не власний контент, що його мала б продукувати група.
І який відгук, як мати на увазі не перегляд чи лайк, а комент до матеріалу? Адже саме дискусія - от король чи сенс будь-якого форуму і, між іншим, засадничий механізм інтелектуального поступу людства (спитайте філософів). Дискусія на зовнішньому посиланні - то вже чудово, але якщо на оригінальному, ексклюзивному пості учасника групи, то це вже вищий клас. Що у нас з цим в Соло?
Це міркування, звісно, до питання про те, як оцінити результат запровадження певної поточної концепції. Найкращий шлях тут - дискусія в групі День-Концепція серед журналістів видання. Назва форуму, звісно, умовна, але йдеться саме про корпоративний (редакційний) форум (є такий в структурі редакції?). Оскільки це вже далеко поза основною темою, то не будемо й заглиблюватись. Але оцінку існуючої схеми зробимо таку: на підставі одержаного досвіду роботи з соцмережами вже можна подумати про аналіз наявних резервів, пошукати на цій основі нові підходи.
Пропонована схема
Пропонується розвести блоги по темах (або відділах редакції) і додати до них ще відповідні тематичні групи Фейсбук. Цілком достатньо Фейсбуку, ВКонтакті не потрібен.
Соло при цьому стає загальним або оглядовим елементом схеми, завданням якого є підхоплювати нетипові, унікальні теми і, можливо, дублювати чи підстраховувати сторінки, де подаються чи найбільш цікаві, актуальні матеріали з полоси, чи, можливо, щось з блогів. Обов'язково треба перейменувати в "День-Загальна" або "День-Головне", але "День" губити не можна - люди, що шукають День у Фейсбуці, мають цю групу бачити у першу чергу.
Центр тяжіння роботи з відвідувачем переноситься на тему \ відділ редакції. На тему під контролем відділу у блогах працюють:
Дискусійна ФБ-група є частиною інформаційного кластера відділу, в якому полоса, блоги і група поєднані саме загальною темою, що розробляється в різних аспектах. Група на 100% відкрита, назва "День-<тема>". В ній постійно присутні автори\блогери, що задають тон або тримають планку. Найперше і в основному - у дискусіях стосовно матеріалів з полоси або блогів. Полоса чи блог дає заспів, група підхоплює. Можна і навпаки: дискусію в групі можна аналізувати в блозі чи на полосі, знов таки на розсуд редактора.
В групі зібрані фахівці з визначеної теми і їх розмова - то величезна школа для присутніх. Дискусія, чого не може дати ані полоса ані сайт, то пошук рішення, спільної позиції, найцінніший продукт соцмереж. З технічного боку може видаватись, що коменти при статті на сайті нічим не відрізняються від дискусії в групі. Це не так. Не вдаючись в технічні деталі, просто покладемось на існуючий досвід: при статтях на сайтах ніколи обговорення не буває таким жвавим, як в групах на Фейсбуці.
Ось приклад.
Не можна не зазначити, що в результаті розмови, що наведена у прикладі, було вирішене маленьке, але практичне питання. Це не випадково і корениться саме у вільному режимі дискусії: люди кажуть про те, що їх турбує і одержують відповідь тут і зараз (звісно, з певним лагом, але він несуттєвий).
Принагідно я зацитую дещо з тієї розмови, важливе для осмислення нових підходів ЗМІ до роботи у соцмережах:
"Коли людина починає працювати у продажі чи маркетингу, вона концентрується на товарі, його чудових якостях. Потім з досвідом переходить на клієнта, його потреби, а товар згадує тільки через здатність задовольнити конкретні потреби саме цього клієнта."
Якщо вважати, що будь-яка група продає щось від адміна, то така група, а скоріше сторінка, буде ніпельна, подібна до телебачення, яке просто спрямовує на нас інформацію. Якщо ж подумати про потребу вчдвідувача (по Маслоу), вона полягає саме в спілкуванні. І в одержанні не копіпаста (другосортна інформація, об'єктивно нижча за якістю), а ексклюзива, чогось такого, що не з'явиться в іншому місті. Постає проблема залучення цікавих авторів. Так, цікавість відвідування групи, рівень дискусій, що вирують у ній - от корінь. А не блиск бренду ЗМІ як такого.
І якщо під таким кутом зору подивитись на існуючу схему роботи з соцмережами, що ми розглянули, то вона значною мірою ніпельна, традиційна для газети: ми написали - ви прочитали. Один з тисяч напише у відповідь листа в редакцію. А соцмережа вкорінила звичку до живого спілкування онлайн. Відтак якщо відвідувач не хоче писати коменти при статті (хто їх побачить?), тим більше він не налаштований писати листи: він хоче сказати свою думку тут і зараз. І почути відповідь чи бути впевненим, що його почули і побачили. Пропонована схема націлена саме на такий режим.
Що далі?
Зрозуміло, у якості пілотного пропонується відділ політики. Адже тема партійного будівництва, що цікавить всіх, представлених на цьому інформаційному майданчику, має одержати в такий спосіб потужну підтримку. При цьому, як можна сподіватись, всі виграють.
Засоби масової інформації мають відігравати в проекті, присвяченому партійному будівництву, вагому роль, можливо критичну - це беззаперечно. Намагання досягнути тут найвищої ефективності може зажадати від них певних змін у ставленні до соціальних мереж. І це буде корисним як для них самих, так і для активу, задіяного в процесах партійного будівництва. Але пропоновані зміни, зрозуміло, не є обов'язковими. Участь в проекті або його підтримка можуть бути для кожного з учасників реалізовані в тому форматі, який для них видається найбільш органічним.
А дискусія - це ж завжди двигун прогресу, згодні?
---
Було продовження: http://enmjigi.politiko.ua/blogpost133056 (посилання інколи не працює)
Зокрема у малюнках.
Це загальний процес, який забезпечує зростання інформованості і розуміння читачами структури проблем, що обговорюються фахівцями:
Я хочу запропонувати вашій редакції нову концепцію роботи з соцмережами. Виходячи зі свого досвіду роботи у бізнесовому Рунеті. І з повним розумінням того, що специфіку роботи вашої конкретної редакції я абсолютно не знаю. Тим цінніша пропозиція, бо погляд абсолютно не фаховий. В сенсі реальної журналістики.
Я звертався з цією пропозицією до газети День, вони її вивчають, але нічого поки що не вирішили. Втім, я вважаю, що нема жодних підстав відмовлятись у цьому тексті від використання прикладу схеми роботи з соцмережами саме цієї газети - вона дуже показова. Існують варіації у підходах до роботи у соцмережах різних ЗМІ, але пропоновану схему поки що не використовує ніхто.
Поточна схема газети "День"
Вона виглядає такою:
- полоса;
- сайт включно з певною кількістю блогів;
- сторінки в соцмережах (Фейсбук);
- Фейсбук-група Соло.
Подивімось на Фейсбук-сторінку: 30 тисяч уподобань (2018 - 44 тис) - це чудовий результат, як видається. Але скільки в день постів, від кого? А скільки лайків на кожному повідомленні? І скільки коментів? А чи потрібні ті коменти взагалі? Але якщо нема коментів, то чим сторінка соцмереж відрізняється від паперової полоси? Тільки носієм інформації. Ні, то, зрозуміло, все в плюс, але чи використаний наявний потенціал соцмережі?
Так само Фейсбук-група Соло. Чотири сотні учасників (2018 - 324; навряд відбулось зменшення, скоріше за все я тоді збільшив трохи). А авторів чи то топікстартерів? Коментаторів? Власного контенту?
Відповідальний за групу журналіст вантажить фотки, посилання, головний редактор допомагає, як є час чи привід. Але це, зрозуміло, інформаційні консерви - не власний контент, що його мала б продукувати група.
І який відгук, як мати на увазі не перегляд чи лайк, а комент до матеріалу? Адже саме дискусія - от король чи сенс будь-якого форуму і, між іншим, засадничий механізм інтелектуального поступу людства (спитайте філософів). Дискусія на зовнішньому посиланні - то вже чудово, але якщо на оригінальному, ексклюзивному пості учасника групи, то це вже вищий клас. Що у нас з цим в Соло?
Це міркування, звісно, до питання про те, як оцінити результат запровадження певної поточної концепції. Найкращий шлях тут - дискусія в групі День-Концепція серед журналістів видання. Назва форуму, звісно, умовна, але йдеться саме про корпоративний (редакційний) форум (є такий в структурі редакції?). Оскільки це вже далеко поза основною темою, то не будемо й заглиблюватись. Але оцінку існуючої схеми зробимо таку: на підставі одержаного досвіду роботи з соцмережами вже можна подумати про аналіз наявних резервів, пошукати на цій основі нові підходи.
Пропонована схема
Пропонується розвести блоги по темах (або відділах редакції) і додати до них ще відповідні тематичні групи Фейсбук. Цілком достатньо Фейсбуку, ВКонтакті не потрібен.
Соло при цьому стає загальним або оглядовим елементом схеми, завданням якого є підхоплювати нетипові, унікальні теми і, можливо, дублювати чи підстраховувати сторінки, де подаються чи найбільш цікаві, актуальні матеріали з полоси, чи, можливо, щось з блогів. Обов'язково треба перейменувати в "День-Загальна" або "День-Головне", але "День" губити не можна - люди, що шукають День у Фейсбуці, мають цю групу бачити у першу чергу.
Центр тяжіння роботи з відвідувачем переноситься на тему \ відділ редакції. На тему під контролем відділу у блогах працюють:
- 5-10 блогерів-А чи авторів (блогерів, матеріал від яких за якістю відповідає вимогам полоси і може бути на розсуд редактора поданий будь-де, власне, здубльований, навіщо губити добрий потенціал);
- і 20 або й 30 блогерів-Б, що не йдуть з якихось причин на полосу здебільшого або і ні в якому разі, але справляють певне позитивне враження чи то темами своїх публікацій, може стилем, а може й самою особистістю.
Дискусійна ФБ-група є частиною інформаційного кластера відділу, в якому полоса, блоги і група поєднані саме загальною темою, що розробляється в різних аспектах. Група на 100% відкрита, назва "День-<тема>". В ній постійно присутні автори\блогери, що задають тон або тримають планку. Найперше і в основному - у дискусіях стосовно матеріалів з полоси або блогів. Полоса чи блог дає заспів, група підхоплює. Можна і навпаки: дискусію в групі можна аналізувати в блозі чи на полосі, знов таки на розсуд редактора.
В групі зібрані фахівці з визначеної теми і їх розмова - то величезна школа для присутніх. Дискусія, чого не може дати ані полоса ані сайт, то пошук рішення, спільної позиції, найцінніший продукт соцмереж. З технічного боку може видаватись, що коменти при статті на сайті нічим не відрізняються від дискусії в групі. Це не так. Не вдаючись в технічні деталі, просто покладемось на існуючий досвід: при статтях на сайтах ніколи обговорення не буває таким жвавим, як в групах на Фейсбуці.
Ось приклад.
Не можна не зазначити, що в результаті розмови, що наведена у прикладі, було вирішене маленьке, але практичне питання. Це не випадково і корениться саме у вільному режимі дискусії: люди кажуть про те, що їх турбує і одержують відповідь тут і зараз (звісно, з певним лагом, але він несуттєвий).
Принагідно я зацитую дещо з тієї розмови, важливе для осмислення нових підходів ЗМІ до роботи у соцмережах:
"Коли людина починає працювати у продажі чи маркетингу, вона концентрується на товарі, його чудових якостях. Потім з досвідом переходить на клієнта, його потреби, а товар згадує тільки через здатність задовольнити конкретні потреби саме цього клієнта."
Якщо вважати, що будь-яка група продає щось від адміна, то така група, а скоріше сторінка, буде ніпельна, подібна до телебачення, яке просто спрямовує на нас інформацію. Якщо ж подумати про потребу вчдвідувача (по Маслоу), вона полягає саме в спілкуванні. І в одержанні не копіпаста (другосортна інформація, об'єктивно нижча за якістю), а ексклюзива, чогось такого, що не з'явиться в іншому місті. Постає проблема залучення цікавих авторів. Так, цікавість відвідування групи, рівень дискусій, що вирують у ній - от корінь. А не блиск бренду ЗМІ як такого.
І якщо під таким кутом зору подивитись на існуючу схему роботи з соцмережами, що ми розглянули, то вона значною мірою ніпельна, традиційна для газети: ми написали - ви прочитали. Один з тисяч напише у відповідь листа в редакцію. А соцмережа вкорінила звичку до живого спілкування онлайн. Відтак якщо відвідувач не хоче писати коменти при статті (хто їх побачить?), тим більше він не налаштований писати листи: він хоче сказати свою думку тут і зараз. І почути відповідь чи бути впевненим, що його почули і побачили. Пропонована схема націлена саме на такий режим.
Що далі?
Зрозуміло, у якості пілотного пропонується відділ політики. Адже тема партійного будівництва, що цікавить всіх, представлених на цьому інформаційному майданчику, має одержати в такий спосіб потужну підтримку. При цьому, як можна сподіватись, всі виграють.
Засоби масової інформації мають відігравати в проекті, присвяченому партійному будівництву, вагому роль, можливо критичну - це беззаперечно. Намагання досягнути тут найвищої ефективності може зажадати від них певних змін у ставленні до соціальних мереж. І це буде корисним як для них самих, так і для активу, задіяного в процесах партійного будівництва. Але пропоновані зміни, зрозуміло, не є обов'язковими. Участь в проекті або його підтримка можуть бути для кожного з учасників реалізовані в тому форматі, який для них видається найбільш органічним.
А дискусія - це ж завжди двигун прогресу, згодні?
---
Було продовження: http://enmjigi.politiko.ua/blogpost133056 (посилання інколи не працює)
Зокрема у малюнках.
Це загальний процес, який забезпечує зростання інформованості і розуміння читачами структури проблем, що обговорюються фахівцями:
А тут окремі кроки окремої дискусії, її внутрішня структура:
Якщо продовження не буде відкриватись (сайт Політико щось працює нестабільно), то його можна побачити тут: https://www.facebook.com/groups/vumsocmer/392161034571267/
ВідповістиВидалитиБула нагода повернутись до цього матеріалу. Ось вона: https://www.facebook.com/groups/ukrsoceco/permalink/1785801618381874/
ВідповістиВидалитиЦікаво поглянути, як ці майже вже три роки вплинули на газету День в її Фейсбуківському представництві.
По-перше, треба зазначити, що група Соло... виглядає абсолютно занедбаною. І за кількістю учасників форуму, і за активністю дописувань. А що вже казати про обговорення, обговорень нема. Це нормально? Не знаю, ну я б вважав, що це дуже погано і треба міняти, але що думає про це редактор або якийсь там видавник...
ВідповістиВидалитиТут маємо перейти до по-друге.
По-друге, ви будете сміятись, по-друге виявилось, що мої повідомлення в приваті редактор не бачила.
ВідповістиВидалитиТак, Фейбсук же дає можливість побачити, чи читали твоє повідомлення, ну от побачив, що за три роки акт злуки текста і адресата не стався.
Тому можуть бути принаймні три пояснення.
1. Технічні. Фейсбук щось не доніс...
2. Організаційні. Не вистачає часу все переглядати, що лягає на стіл.
3. Принципові. Деякі люди з принципу не контактують через соціальні мережі.
Досить професійно ведете свій блог !
ВідповістиВидалитиNadderzhavna Mizh.Korolivska Sluzhba
ВідповістиВидалитиwww.korolivska-sluzhba.ukit.me
Lehalnyi veb sait "Nadderzhavnoi Korolivskoi Sluzhby"
Спасибі, хоч я ІТшник, не журналіст.
ВідповістиВидалитиПішов на Наддержавний сайт... Нічого не зрозумів.