Був на сторінці однієї поважної організації і звернув увагу, що німецький уряд піклується про "політичну освіту" (Die Bundeszentrale für politische Bildung), а нам йдеться про "громадянську". От навіть і група така є. Малочисельна і закрита (?).
А тут Фейсбук подає нагадування:
А дійсно, подумалось, як ми, згадуючи про політику, забуваємо про партії, згадуючи про партії, забуваємо про ідеології, то і люди про це забувають. Як знали. А вони ж добре затямили за радянських часів, що політика - це курс на Сибір. Скажете, що молодь далека від цього? Ні, таке ставлення саме до "політики" передається від батьків дітям несвідомо, підспудно. А часи незалежності міцно прив'язали це слово до бруду, корупції і подібних речей. Ну добре, це лірика, а як з цим у наших провідних навчальних платформ?
1. ВУМ
В кого є вхід на цю платформу, той подивиться і сам. А в кого нема... А в кого нема, то записуйтесь, будь ласка. Але зараз я покажу, який на ВУМі рубрикатор курсів.
Ну як не дуже добре видно, то йдіть, таки, записуйтесь, але як придивитись, то нічого про партії, політичний процес і нема... А праву частину малюнку, де саме така тематика, я подам і текстом (з посиланнями, між іншим, на кожний-кожний рядок):
Розуміння світового
контексту (Взаємодія зі світом):
- Культурна освіченість
- Правова грамотність
- Розуміння принципів
сталого розвитку
- Побудова
інформаційного суспільства
- Навички
інституційного підходу (розуміння структур та механізмів суспільного устрою
та співпраці)
Взаємодія з органами влади (Взаємодія iз владою):
Формування і розвиток громад (Взаємодія
з громадою):
Пошук на "партія" чи "політичний процес" результатів не дає. Хоча в Світовому контексті є Ідеології і Європейська ідея. Я про це знав і раніше. Чудові курси, мені сподобались, як можна зрозуміти з наведених посилань. Але мало популярні, мало відомі пересічному українському виборцю, хоч це вже інше питання. Йдемо далі.
2. Прометеус
А тут є цикл, що так і називається:
І у його складі представлені такі курси (з посиланнями):
Відкрийте економіку як цікаву, неоднозначну й часом парадоксальну науку. Здобувайте економічний образ мислення та ставайте економічно успішними!
“Урбаністика: сучасне місто“
Ви дізнаєтеся про те, як функціонують міста і як сприяти перетворенню власного міста на комфортне місце для життя.
“Боротьба з корупцією“
Найкращі міжнародні та вітчизняні викладачі розкажуть вам про те, як проводити антикорупційні розслідування, викривати та попереджати корупцію під час державних закупівель та організовувати антикорупційні кампанії.
“Жінки та чоловіки: гендер для всіх“
Разом ми навчимося фахово аналізувати події та суспільні явища з гендерної точки зору, уникати дискримінацій, краще розуміти свої права і способи їх захисту.
“Соціологія та соціальні дослідження: що, як, навіщо?“
Курс має на меті дати базове розуміння основ прикладного соціального дослідження та орієнтований на широке коло слухачів.
“Основи державної політики“
Вивчіть процеси вироблення, ухвалення і впровадження державної політики в реальному політичному середовищі для того, щоб підвищити вашу здатність брати участь і ефективно впливати на ці процеси.
“Основи лобіювання“
Лобіювання – не тільки для лобістів. Дізнайтеся про сучасні інструменти впливу та стратегії взаємодії з органами влади для досягнення ваших цілей.
А про власне партії і політпроцес нічого.
З. Пропозиція
Сформулювати якісь висновки з поміченого термінологічного явища я спочатку ні міг. Хотілось запитати в знайомих (та й незнайомих), що цікавляться питанням: може варто нам змінити назву цього розділу, напрямку навчальної роботи? Пішов шукати інформацію.
Ви будете сміятись, але сайт Верховної Ради сказав таке (бо я шукав закон від ВР):
А Гугль знайшов. Бо то не закон, а розпорядження Кабінету Міністрів. Що цілком логічно приводить нас до ще кількох дотичних документів. Тепер можемо сказати більш конкретно: назва коректна, цілком відповідає європейському погляду на речі, але ж і німецький досвід варто врахувати. В чому його значення, як видається? В тому, що політичний процес і партія як інститут - то має бути корінь чи ядро всього напрямку громадянської освіти. А от в нас (див. вище) цей саме політичний аспект представлений погано. Можна покращити? Та звісно, як на мене, потрібні ще три курси:
- Партологія
- Партійне будівництво: Європа
- Партійне будівництво: Україна
Зрозуміло, кому цікаво, той може і сам знайти підручник чи монографію. Але ж курс - це курс. До речі, про підручники (для самоосвіти).
От є в мене така книжка:
Хтось колись дав почитати. Так її ж не можна поставити для широкого загалу - порушення авторських прав. Я колись просив знайомих, добродіїв Мирослава Мариновича і Романа Шведу посприяти тому, щоб книжку передати у загальний доступ, та якось не вдалось. Може тепер?
Але повернімося до курсів. Разом з Лілією Гонюковою, Максимом Яковлєвим, Лідією Смолою, Володимиром Єрмоленко, Остапом Стасівим (Олену Хіль не знайшов, ну в ВУМ і Прометеус теж написав), Іваном Примаченко та Олексієм Молчановським. І щоб не було надто академічно сформулюємо так: чи не додати нам українській громадянській освіті політичного перцю?
---
Ніхто з запрошених інтересу не виявив. Втім, тема продовжилась на східноєвропейському рівні.
Немає коментарів:
Дописати коментар